Kto nakupuje najčastejšie vo Vašej domácnosti?

Keď poviem ľuďom, že mojou prácou je štúdium ako ženy nakupujú, nedokážete si predstaviť vtipy, ktoré počujem. Väčšina z nich sa točí okolo stereotypu, že ženy majú neukojiteľnú chuť na topánky, kabelky a šminky. Oh, keby to bolo len tak jednoduché, hovorím si. A teraz Vám poviem skutočný dôvod, prečo ženy toľko nakupujú. Koniec koncov, pochopenie, prečo ženy kupujú, je prvým krokom k získaniu ich náklonnosti.

Skutočným dôvodom je vyčerpanie. V takmer každej spoločnosti na svete majú ženy povinnosť primárnej starostlivosti o deti a starších ľudí (a často o všetkých ostatných v rodine). V tejto úlohe primárnej starostlivosti sa ženy ocitli v mene všetkých ostatných v ich živote expertosenplanchado.com.

Zoznam je dlhý: okrem nákupov pre seba, ženy nakupujú v mene manželov, partnerov, deti, kolegov, dospelých detí, priateľov, príbuzných, starých rodičov či dokonca vedúcich, aby sme vymenovali iba zopár. Ak niekto niekde potrebuje darček, je pravdepodobné, že nad nim premýšľa žena; nájsť ho; zabaliť ho; či je sprevádzaný osobnou správou a potom aby bol doručený osobe v určený deň. Niekedy si myslím, že celý priemysel by sa cez noc zrútil, ak by ženy prestali byť také premyslené.

Čo to pre nás znamená? Ak podnikáte alebo vlastníte obchod, znamená to, že ženy predstavujú viaceré trhy v jednom. Sú vstupnou bránou ku všetkým ostatným. Preto je dôležité skúmať vplyv rodového hľadiska v procese predaja a marketingu. Dôvod je jednoduchý. Pri každom poskytovaní skvelých služieb ženám to má znásobujúci efekt na Vaše podnikanie, pretože reprezentuje širokú škálu ďalších potenciálnych zákazníkov a pravdepodobne povie iným ľuďom o skvelých službách, ktoré ponúkate. Kdekoľvek sa nachádzate na ceste optimalizácie predaja a marketingu pre spotrebiteľky – ženy, pamätajte na tieto tri hlavné stratégie.

Ženy neustále vyhodnocujú, ako ich nákupy môžu mať vplyv na ľudí, na ktorých im najviac záleží. Je dôležité venovať pozornosť týmto, nazvime ich neprítomným, počas procesu predaja tým, že zistíte, kto iný bude používať výrobok. Týmto spôsobom môžete prekonať skryté prekážky predaja. Ďalšou stratégiou je študovať pohlavie, ako by ste na zahraničnom trhu. Ženy a muži vyrastajú v kultúre vlastného pohlavia, každý s vlastnými kódexmi správania, štýlmi hovorenia a očakávaniami osobnej interakcie. Štúdium vplyvu pohlavia na nákupné preferencie je stále dosť nezvyčajné na to, aby bolo silnou výhodou pre Vaše podnikanie. Je pravdepodobné, že Vaši konkurenti to prehliadajú mejor plancha vertical.

A poslednou stratégiou je vytvorenie emocionálneho spojenia. Keďže ženy kupujú v mene toľkých ďalších ľudí, ich rozhodovanie o nákupe často nesie emocionálnu váhu. Uistite sa, že Váš marketing vytvára emocionálne spojenie so ženami, na ktoré sa zameriavate, pretože čisto funkčný predaj môže padnúť a nákup sa neuskutoční. Rodovo vyvážený marketingový tím Vám pomôže lepšie identifikovať komunikačné nuansy, ktoré pomôžu ženám premýšľať, že títo ľudia rozumejú ich životu. A na koniec si zhrňme, že nie je nič zlé na topánkach, kabelkách alebo parfumoch, ale je dôležité, aby ste boli oboznámení o skutočných dôvodoch, prečo ženy kupujú, lebo riskujete, že vo svojom marketingu vynecháte dôležité prvky, ktoré zlepšia Váš predaj. Pretože bez ohľadu na to, ako rýchlo sa technológia vyvíja alebo ako často ľudia menia spôsob, akým nakupujú, jedna vec zostáva rovnaká: ženy nakupujú častejšie ako muži.